Stikkord

,

Aprilsalg hos Gardens North og igår kom pakken🙂

Agapanthus hybrid
Allium pskemense
Allium wallichii (Black Form)
Clematis alpina (white)
Clematis potaninii
Fritillaria camschatcensis
Lilium martagon colour mix
Paeonia emodi
Paeonia obovata alba
Podophyllum hexandrum
Primula bulleyana
Primula chionantha ssp. melanops
Trillium cernuum
Trillium erectum
Veronicastrum virginicum

Agapanthusfrøene har jeg kjøpt bare for å prøve flytesåing som Mariann skrev et innlegg om her forleden. Spennende!
Har bestilt Ulla Hasselmarks Fröbok også🙂

Peonfrøene fra Plant World som jeg sådde tidligere gikk det skikkelig dårlig med, de myglet rett og slett. Da prøvde jeg både vermiculitt og mose. Denne gangen har jeg latt være å file frøene, bare lagt dem et døgn i bløt og så rett i zip-lock med vermiculitt. Samme behandling for podophyllum, fritillaria og martagon. Trilliumfrøene kom i zip-vermiculittposer og har dermed fått sin første varmeperiode allerede, de havnet rett i kjøleskapet. Klematisfrøene la jeg i bløt nå nettopp så jeg kan så dem imorgen sammen med resten av frøene.

De små syltetøyglassene fra et hotell i nærheten av Givenchy er kjekke til bløtlegging av frø :)