Stikkord

, , ,

Jeg glemte denne fra bestillingen hos Planteriket.

Før hagebråstoppen min hadde jeg litt dilla på å så liljer, det viste seg forbausende nok å være ganske enkelt, ihvertfall er det sånn jeg husker det😀 Nå har jeg sådd etpar igjen, L. columbianum og L. hansonii. Den siste har jeg ønsket meg i alle år, nå ligger frøene i ziplocken sin og spirer veldig og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal bære meg ad for at dette skal gå bra.. Hypogal og epigal spiring og alt det der – det har nok havnet et godt stykke bak i glemmeboken og er jo til å bli nokså gal av alt sammen😀

Men altså, frø blir ikke til liljer over natten så i trøstehagen må vi ha fiks ferdig blomstring i år. Håper jeg. Derfor altså havnet cernuumen og den der andre, flotte i handlekurven forleden. Nå er det bare å glede seg!

Image
Nydelige Lilium cernuum

Bildet har jeg lånt her. (Ferskbloggerdelen av meg er nokså usikker på om det er ålreit å bruke et bilde jeg fant på nettet på denne måten? Er jo kjekt å kunne illustrere, også når eget bildearkiv ikke strekker til, men setter pris på tilbakemeldinger dersom dette er fullstendig umusikalsk!)