Ihvertfall relativt sett fryktelig. Frøposen min er borte. En pose (i påvente av noe smartere) full av frøposer, noen fulle – de fleste tomme heldigvis, konvolutter, merkelapper – borte vekk😦 Posen er jo i bruk hele tiden, derfor ligger den gjerne midt på spisebordet. Eller på kjøkkenbenken. Eller så ligger den jo på plassen sin, i skapet. Nå ligger den ingen steder.. Og jeg har lett, som jeg har lett! Hele leiligheten er endevendt, ikke èn men to ganger, minst, og skapene enda flere.

Jeg sov jo ikke godt inatt, og hele tiden kverner det rundt i hodet; hvornår så jeg posen sist? Hvem kan ha kastet den i søpla? (Jeg kan jo ikke godt blame poden, han har ikke akkurat for vane å bære ut posen uten å bli bedt om det – tre ganger) Hva var det egentlig i den? Alle staudefrøene var heldigvis sådd, og noen av sommerblomstene – men alle erteblomstene mine! Tror jeg hadde femogtyve forskjellige eller deromkring. Spanish Danser… Sukk. Stripete og svarte tomater, små runde gulrøtter og hvite agurker.. Og ikke minst den nydelige zinniaen ‘Queen Red Lime’.

Sukk.😦