Sånn i midten av januar, da våren allerede var kommet (ja, det var før vinteren kom ja) slo tanken ned i meg at jeg kanskje kunne så et frø eller to i år. Jeg har jo tross alt plass til etpar-tre potter utenfor inngangsdøren, og i verste fall er det jo ikke helt umulig å henge opp en altankasse eller to under vinduene?

Som sagt så gjort. Thompson&Morgan lokket med 3 for 2 – og jeg lot meg friste. Og dermed havnet jeg på kjøret igjen..😀
Her er listen over det jeg har sådd sålangt (nøyer meg med staudene i første omgang):

STAUDER:

Allium atropurpureum (RV)
Angelica ‘Ebony’ (PW)
Cardiocrinum giganteum (T&M)
Cenolophium denudatum (T&M)
Chaerophyllum hirsutum roseum (PW)
Clematis chiisanensis (GN)
Clematis ianthina (GN)
Clematis koreana (GN)
Clematis ladhakhiana (SS)
Clematis  ochotensis (GN)
Clematis reticulata (GN)
Clematis serratifolia (SS)
Crambe cordifolia (T&M)
Cyclamen coum Hybrids (T&M)
Digitalis parviflora (T&M) 13.2
Echinacea tennessensis (T&M)
Erodium pelargoniflorum (T&M)
Erythronium albidum (GN)
Erythronium californicum ex ‘White Beauty’ (GN)
Erythronium citrinum (RP)
Erythronium multiscapoideum (RP)
Erythronium revolutum (T&M)
Erythronium mix (SS)
Glaucidium palmatum (CS)
Glaucidium palmatum var. leucanthum (CS)
Geranium maderense (T&M)
Geranium asphodeloides (PW)
Helleborus dumetorum ssp dometorum  (RP)
Helleborus foetidus (SS)
Helleborus lividus (pose) (RP)
Helleborus niger (T&M)
Helleborus orientalis (SS)
Helleborus purpurascens (T&M)
Helleborus “Best Anemone-Centered” (CS)
Helleborus ‘Double Roses’ (PW)
Helleborus ‘Helen Ballard’s’ (PW)
Helleborus ‘Pasific Frost’ (PW)
Helleborus “Plantworld Doubles” (PW)
Helleborus “Primrose and Yellow Hybrids” (CS)
Helleborus sternii ‘Blackthorne Strain’(PW)
Hemerocallis Celebration of Angels x Special Candy (DS)
Hemerocallis Rasberry Stitchings x Special Candy (DS)
Hemerocallis Catcher in the Eye x Special Candy (DS)
Hemerocallis Transcendent Love x Celestial Shore (DS)
Hemerocallis Julie Newmar x String Theory (DS)
Hemerocallis tetraploid mix (DS gratisfrø)
Iris ‘Clotted Cream’ (PW)
Lilium columbianum (GN)
Lilium hansonii (RP)
Narcissus bulbocodium (PW)
Paeonia emodi (PW)
Phlomis tuberosa (T&M)
Pimpinella major rosea ‘Red Devil’ (PW)
Primula candelabra mix (SS)
Primula japonica ‘Miller’s Crimson’ (T&M)
Primula prolifera (SS)
Primula pulverulenta (SS)
Sanguisorba tenuifolia (T&M

CH = Chiltern Seeds
DS = Diane’s Flower Seeds
GN = Gardens North
PW = Plant World Seeds
RP = Rare Plants 
RV = Rara Växter
SS = Seecret Seeds
T&M = Thompson & Morgan